top of page

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN TEAMWORK’S PROJECTS


Art. 1: geldigheid van de offerte
: telkens de opdrachtgever in gebreke blijft zijn verplichtingen uit te voeren, behouden wij ons het recht voor de ontbinding van het contract en de betaling van een schadevergoeding wegens contractbreuk te vervolgen, die - tenzij anders overeengekomen - forfaitair wordt bepaald op 35% van het bedrag van de verschuldigde aannemingsprijs.

Art. 2: betaling: 
tenzij anders overeengekomen, wordt de prijs van de aanneming gefactureerd volgens de betalingsvoorwaarde vermeldt op de offerte. De BTW, andere taksen en lasten zijn steeds ten laste van de medecontractant. Alle eventuele kortingen op de offerte worden pas verrekend bij het eindtotaal.
De facturen zijn contant betaalbaar op rekening van Teamwork’s Projects. Bij gebreke van betaling binnen de vooropgestelde termijn zullen de verschuldigde bedragen intrest opleveren zulks van rechtswege en zonder ingebrekestelling tegen het wettelijk tarief, vermeerderd met 12%. Het gebruik van wissels of kwijtschriften brengt geen afwijking mee aan de betalingsvoorwaarden.
Bovendien worden de op de vervaldag verschuldigde, maar niet betaalde bedragen, van rechtswege en zonder ingebrekestelling vermeerderd met een forfetaire schadevergoeding van 10% van het verschuldigd bedrag, met een minimum van 500 Euro zonder dat er wordt afgeweken van art. 1254 B.W.
Elk protest tegen de inhoud van de factuur dient binnen de vijf dagen - op straffe van verval - per aangetekend schrijven ter kennis worden gebracht aan bvba Teamwork’s Projects. Bij laattijdige betaling (niet-betaling binnen de gestelde termijn) zullen de werken worden stilgelegd en geen verder leveringen uitgevoerd. De uitvoeringstermijn zal met evenveel dagen verlengd worden als de betaling achterblijft vermeerderd met 20 werkdagen.

Art. 3: wijzigingen en bijkomende werken: 
Zelfs bij absoluut forfait kan elke door de medecontractant bestelde wijziging of bijkomend werk alsook de vaststelling van de prijs met alle rechtsmiddelen worden bewezen. Alle bijkomende bestellingen - niet in de oorspronkelijke offerte voorzien - worden enkel aanvaard mits schriftelijk akkoord tussen beiden partijen. Tevens worden alle bijkomende bestellingen pas aanvaard na volledige betalingen van de hoofdofferte.

Art. 4: onvoorziene en niet voorziene omstandigheden: 
Alle omstandigheden die, redelijkerwijze, bij de overhandiging van de offerte niet te voorzien waren en die de uitvoering van het contract zwaarder maken, worden beschouwd als gevallen van overmacht, die ons het recht geven het contract te herzien of te ontbinden.
Wanneer deze omstandigheden een onderbreking van de werken tot gevolg hebben wordt de uitvoeringstermijn van rechtswege geschorst voor de duur van de onderbreking, vermeerderd met de tijd die nodig is om de werf terug op te starten.

Art. 5: uitvoeringstermijn en werkdagen: 
Worden niet beschouwd als werkdagen: zaterdagen, zondagen en wettelijke feestdagen, jaarlijkse vakantiedagen en compensatieverlof alsook de dagen tijdens de welke het werk, ten gevolge van weersomstandigheden of de gevolgen daarvan, gedurende minstens 4 uren onmogelijk was of zou geweest zijn.

Art. 6: oplevering: 
Eventuele beschadigingen en/of allerhande zichtbare gebreken worden gedekt door de aanvaarding van de goederen, tenzij de klant - op straffe van verval - zijn klachten binnen de 24 uren na levering per aangetekend schrijven kenbaar maakt. Klachten betreffende de uitvoering van de werken dienen - eveneens op straffe van verval - binnen de acht dagen bij aangetekend schrijven ter kennis worden gebracht van de bvba Teamwork’s Projects. Gebeurlijke beschadigingen aan de in uitvoering zijnde werken, blijven steeds voor het risico van de bouwheer indien de werken niet worden uitgevoerd door de bvba Teamwork’s Projects..
Er moet door de medecontractant tot oplevering van de werken worden overgegaan vanaf de voltooiing, niettegenstaande kleine onvolmaaktheden die kunnen worden hersteld tijdens de waarborgtermijn beoogd in artikel 7.
Wanneer de medecontractant niet deelneemt aan of zich niet geldig laat vertegenwoordigen bij deze oplevering, die moet plaatsvinden binnen de 15 dagen na de vraag hiertoe, zal de voorlopige oplevering worden verondersteld verkregen te zijn na afloop van deze periode van 15 dagen.
De voorlopige oplevering houdt de goedkeuring in door de medecontractant van de werken die worden opgeleverd en sluit voor hem elk beroep wegens zichtbare gebreken uit.
De definitieve oplevering heeft, overeenkomstig, dezelfde modaliteiten.
Wanneer de medecontractant het pand ingebruik neemt voordat de oplevering plaatsvindt, houdt dit een stilzwijgende goedkeuring in van alle uitgevoerde werken.

Art. 7: kleine verborgen gebreken: 
Gedurende een periode van een jaar vanaf de voorlopige oplevering waarborgt de aannemer de kleine verborgen gebreken die niet door de artikelen 1792 en 2270 van het Burgerlijk Wetboek gedekt zijn.
 Op elektrische- en sanitaire toestellen, elektrische- en sanitaire installaties is er steeds een waarborg geldig van 1 jaar. Er wordt echter voorbehoud gemaakt van deze waarborg indien er wordt aangesloten op bestaande elektrische en sanitaire aan- en afvoeren. Aansluiten op bestaande punten gebeurt steeds op risico van de opdrachtgever. Bestaande installaties/aansluitingen, aansluitpunten dienen steeds door de opdrachtgever onderzocht te worden op de goede werking er van. Deze dienen tevens in overeenstemming te zijn met de wettelijke en technische bepalingen van ieder aan te sluiten installatie welke dienen aangetoont te worden voor de start van de werken.

Art. 8: overdracht van risico’s: 
De door de artikelen 1788 en 1789 van het Burgerlijk Wetboek beoogde overdracht van risico’s vindt plaats naarmate de uitvoering van de werken of levering van de materialen, goederen of installaties vordert.

Art. 9: eigendomsbehoud
: Zelfs na hun incorporatie, blijven geleverde materialen eigendom van Teamwork’s Projects tot aan de betaling van de volledige prijs van het werk.


Art. 10: vergunningen: 
De aanstelling van de veiligheidscoördinator valt steeds ten laste van de opdrachtgever. De opdrachtgever dient alle nodige vergunningen tijdig aan te vragen.

Art. 11: planning: 
Er wordt voor de aanvang van de werken een duidelijk planning opgemaakt waar alle betrokken partijen zich dienen aan te houden, met uitzondering van onvoorziene omstandigheden. De planning kan worden aangepast indien het gebouw te vochtig is voor plaatsing van gyproc, meubels, parket, ... doch er kan aan Teamwork’s geen schadevergoeding hiervoor worden geëist.

Art. 12: huren van bouwdrogers/verwarmingsinstallaties
: De opdrachtgever dient steeds - indien het gebouw te vochtig blijkt - tijdig de nodige ontvochtigers te plaatsen. Tevens is hij verantwoordelijk voor het tijdig ledigen van deze apparaten. Het eventueel huren door Teamwork’s van bouwdrogers, verwarmingsinstallaties en de hiervoor nodige brandstof is niet voorzien in onze offerte. De huurprijzen en verbruik brandstof worden verrekend bij de eindafrekening.

Art. 13: keuringsattesten: 
Keuringsattesten (elektriciteit, brandveilige materialen, ...) worden pas overhandigd aan de opdrachtgever na volledige vereffening van alle facturen.

Art. 13: geschillen: 
Bij betwisting omtrent de uitvoering of interpretatie van dit contract, zijn uitsluitend de rechtbanken van Hasselt van de aannemer bevoegd.

Art. 14: publicaties: 
Bij publicaties over uw horecazaak of winkel dient de volledige naam ‘Teamwork’s Projects steeds vermeld te worden. Ook bij publiceren van foto’s dient er onder de foto telkens vermeld te worden ‘dit interieur is een realisatie van Teamwork’s Projects’.

bottom of page